Dag 1 - Reisverslag uit Brufut, Gambia van Gambia2018 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Brufut, Gambia van Gambia2018 - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Sifra en Vera

22 Juli 2018 | Gambia, Brufut

Onze reis begon in Brussel waar we ook met de groep hadden afgesproken. We waren ruim op tijd. De reis naar Casablanca ging soepel al hadden we wel een half uur vertraging. Hierdoor hoefden we korter te wachten, dachten we. Ware het niet dat er voor ons nog twee andere vluchten moesten worden ingecheckt. Hierdoor moest de hele vlucht naar Gambia wachten op twee personen van die andere vlucht omdat ze te laat waren. We hadden daardoor een uur vertraging. Gelukkig hebben we de tijd kunnen doden door spelletjes met elkaar te spelen en onze ogen uit te kijken. Uiteindelijk waren we half 3 Gambiaanse tijd op het vliegveld in Banjul. We werden hartelijk ontvangen door het team van Youth For Christ die allemaal wakker waren om ons op te halen. Met een truck en een busje werden we naar de nursery school gebracht waar we verblijven. Voor de hongerigen onder ons (Nelisa) werden nog eieren gebakken. Terwijl we nog wat dronken, werden de klamboes voor ons opgehangen. Rond 4 uur gingen we slapen. Die ochtend stonden we om 8 uur op om vervolgens rond 10 uur naar de kerk te gaan waar Seal voorging. Tijdens de dienst werd er veel gezongen met veel herhalingen in de nummers. Tussendoor spraken Seal en nog een man uit de gemeente. Uiteindelijk werden we als groep nog naar voren gevraagd om een liedje te zingen en een zegen te ontvangen. Het nummer dat we zongen was Tienduizend Redenen. Nelisa en Ilana hadden de eer om nog een keer naar voren te mogen omdat ze dit jaar geslaagd zijn samen met nog twee Gambiaanse meiden. Met z’n vieren sneden ze een taart aan om dit te vieren. Na afloop gingen we weer naar de thuisbasis om te lunchen. De vrouw van Seal had voor het eten gezorgd. Na de lunch werden we door Seal naar het strand gebracht om daar de rest van de dag door te brengen. ’s Avonds hebben we met het hele team van Youth For Christ gegeten en zijn we aan elkaar voorgesteld. Na met elkaar te hebben gebeden, was het tijd om te dansen en kwamen er verborgen talenten naar boven. Morgen verwachten we naar het project te gaan waar we zullen gaan bouwen. Hierover later meer!

Groetjes, het Gambia team
Jacqueline, Sifra en Vera

• 23 Juli 2018 - 05:55

Esther:

Wauw, echt top om te lezen. Klinkt in ieder geval alsof de sfeer prima is. Dat gaat allemaal dus wel goed komen. Succes met bouwen! Hopelijk morgen geen spierpijn.

• 23 Juli 2018 - 06:01

Karin Bloemendal:

Wat een ontvangst en goede zorgen voor jullie! Fijn om te lezen. Succes vandaag met de bouwactiviteiten!

• 23 Juli 2018 - 10:04

Jolande:

Heel erg leuk om op deze manier jullie ervaringen te lezen. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Heel veel succes !!!

• 24 Juli 2018 - 14:56

Ingrid:

Goed bezig met elkaart, fijn dat jullie er veilig zijn..we wensen jullie Zijn zegen in alles

• 24 Juli 2018 - 19:43

Margreet Zandbergen:

Leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen.
    We zien uit naar het volgende verhaal. Succes en zegen bij het project.

• 25 Juli 2018 - 11:37

Jeannette :

Wat leuk om iets van julli ervaringen te lezen. Een goede tijd daar!